Welkom op de helppagina voor onze warme babbelaars. Als Warme Babbelaar maak jij écht het verschil, en we willen ervoor zorgen dat je snel een antwoord vindt op je vragen. Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over het gebruik van de website, je profiel, berichten, en alles daartussenin.
Loop je ergens vast? Kijk hieronder of jouw vraag erbij staat.
🔐 Inloggen en accountbeheer
Hoe kan ik inloggen?
- Ga naar https://warmebabbel.be/login/
- Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in
- Vul je wachtwoord in
- klik op inloggen
Ik kan niet inloggen, wat nu?
Er zijn een aantal redenen waarom je niet kan inloggen.
- Je vindt de inlogpagina niet terug. Ga naar https://warmebabbel.be/login/
- Je hebt nog geen account. Ga naar https://warmebabbel.be/registreren/
- Je vergat je wachtwoord. Kijk verder bij ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten.’.
- Je vergat je e-mailadres. Neem contact op met info@similes.be.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Klik op de inlogpagina op “Wachtwoord vergeten”. Je ontvangt een e-mail met instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.
- Ga naar https://warmebabbel.be/login/
- Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ (onder de knoppen Inloggen en Registreren)
- Vul de gebruikersnaam of het e-mailadres in en klik op wachtwoord resetten
- Je krijgt nu een e-mail met instructies om je wachtwoord te resetten
Kreeg je geen e-mail? Check dan zeker je spam of ongewenste e-mails. Nog steeds niets? Contacteer info@similes.be.
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
- Ga naar https://warmebabbel.be/account/password/
- Voer je huidig wachtwoord in
- Voer je nieuw wachtwoord in
- Bevestig je wachtwoord
- Klik op vernieuw wachtwoord
Niet zeker wat je huidig wachtwoord is?
- Ga naar https://warmebabbel.be/login/
- Klik op uitloggen
- Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ (onder de knoppen Inloggen en Registreren)
- Vul de gebruikersnaam of het e-mailadres in en klik op wachtwoord resetten
- Je krijgt nu een e-mail met instructies om je wachtwoord te resetten
Hoe meld ik me af (uitloggen)?
- Klik op je profielafbeelding rechtsboven of hier https://warmebabbel.be/user/.
- Klik op het tandwieltje naast je profielnaam
- Selecteer Uitloggen
Indien dit niet lukt, klik op: https://warmebabbel.be/logout
👤 Profielinstellingen
Hoe pas ik mijn profielfoto aan?
- Klik op je profielafbeelding en selecteer ‘Mijn profiel’ of klik hier https://warmebabbel.be/user
- Klik op de standaard profielafbeelding
- Kies Upload foto
- Klik op de rode upload knop
- Wijzig je profielfoto indien nodig
- Klik op toepassen
Hoe pas ik mijn profiel aan?
- Klik op https://warmebabbel.be/user/?um_action=edit
- Pas aan naar keuze
- Klik op Profiel updaten onderaan de pagina
Hoe wijzig ik mijn beschikbaarheid?
- Klik op https://warmebabbel.be/user/?um_action=edit
- Even niet beschikbaar? Klik het selectievakje voor Even niet beschikbaar aan.
- Klik op Profiel updaten onderaan de pagina
Hoe kan ik mijn profiel tijdelijk verbergen of pauzeren?
- Ga naar https://warmebabbel.be/account/privacy/
- Klik bij Verberg mijn profiel uit de folder op het bolletje voor ja
Wie kan mijn profiel zien?
De standaardinstelling is dat iedereen je openbaar profiel kan zien. Dat wil zeggen dat mensen je profielfoto, gebruikersnaam, … kunnen zien. Niemand kan jouw privéberichten zien.
Wil je niet dat je account zichtbaar is voor anderen?
- Ga naar https://warmebabbel.be/account/privacy/
- Klik bij Verberg mijn profiel uit de folder op het bolletje voor ja
💬 Berichten en communicatie
Waar kan ik mijn privéberichten vinden?
- Klik op het e-mail-icoontje of ga naar https://warmebabbel.be/user/testaccount/?profiletab=messages
- Selecteer het gewenste gesprek in de zijbalk
Hoe weet ik of ik een nieuw bericht heb ontvangen?
- Je krijgt een melding via e-mail
- Een rood cijfertje verschijnt bij het e-mail-icoontje bovenaan
- Klik op het e-mail-icoontje of ga naar https://warmebabbel.be/user/?profiletab=messages

Kan ik een gesprek verwijderen of archiveren?
- Ga naar je privéberichten
- Open het gesprek dat je wil verwijderen
- Klik in het gesprek rechtsboven op het vuilbakje
Let op: verwijder geen gesprek omdat iemand ongewenst gedrag vertoont. Meld dit steeds aan de vrijwilligerscoördinator of via info@similes.be.
Wat doe ik als iemand ongepast gedrag vertoont?
De website laadt niet goed, wat kan ik doen?
- Probeer de pagina te vernieuwen
- Sluit de browser volledig af en probeer opnieuw
- Contacteer info@similes.be
De website werkt niet goed op mijn smartphone/tablet.
- Probeer de pagina te vernieuwen
- Sluit de browser volledig af en probeer opnieuw
- Contacteer info@similes.be

Niet gevonden wat je zocht?
Niet gevonden wat je zocht? Aarzel dan niet om ons een seintje te geven – we helpen je graag verder.